Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....

Saturday, June 25, 2011

Maafkan aku

Assalamua'alaikum..

Maafkan aku,
Bukan niatku mengganggu hidupmu,
ketahuilah aku insan yang lemah,
lemah pada setiap godaan,

Maafkan aku,
bukan niatku untuk melukakanmu,
tapi ku ingin kau menyedari
apa yang dilakukan itu salah
Dia tak sukakannya
Makhluk lain juga tak sukakannya

Maafkan aku,
kerna aku lebih takutkan azabNya
dari nikmat dunia

Maafkan aku
Aku tidak ingin dirimu lemah,
hanya kerana wanita
hanya kerana tuntutan nafsu semata,

Maafkan aku,
aku tidak mahu menjadi punca
jatuhnya seorang imam,
yang amat bernilai harganya

Ketahuilah,
Sesungguhnya dirimu sedang diuji,
Sedarilah,
Musuh itu sedang ketawa,
Melihat jatuhnya seorang imam

Allah,
ampuni kami,
jauhi kami dari segala fitnah
yang mampu memusnahkan jiwa kami

:::::::.......:::::::::

No comments:

Post a Comment

Popular Posts