Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....
There was an error in this gadget

Tuesday, August 23, 2011

Anugerah Pengarah..

Assalamualaikum,


Pada hari Isnin 22/8/2011 yang lepas IPG saya telah meraikan kejayaan pelajar-pelajar dalam peperiksaan semester lepas, Mei 2011. Mereka diraikan dalam majlis penyerahan sijil penghargaan bagi pelajar-pelajar yang mencapai Anugerah Pengarah iaitu 3.8 keatas.

Tahniah saya ucapkan buat sahabat-sahabat yang telah berjaya dalam peperiksaan semester lepas.Semoga kecemerlangan terus menjadi milik anda.

Alhamdulillah, ramai muslim yang naik pentas menerima sijil. InsyaAllah ini sebagai salah satu bukti bahawa Muslim itu boleh berjaya tidak kira dalam apa-apa lapangan. Terdapat 2 orang pelajar muslim perempuan yang mendapat CGPA 4.00. Subhanallah..



Semoga dengan anugerah yang diberikan itu dapat memberikan semangat buat pelajar lain juga untuk belajar bersungguh-sungguh supaya dapat memeperoleh kejayaan yang cemerlang, gemilang dan terbilang didunia juga akhirat. Paling utama, dapat menggembirakan hati ibu dan bapa yang telah banyak berkorban untuk kita.Tidak dilupakan Allah S.W.T yang menentukan segala-galanya setelah kita semua berusaha. 




*Sesungguhnya Dia sebaik-baik perancang..^__^
*24 Ramadhan 1432H, 01.50 pagi..



Wednesday, August 17, 2011

Selami makna gambar..

Assalamualaikum..
*entry kali ni hanya dipenuhi gambar..hayatilah makna disebaliknya..


..ku menangis..


Kurniakan kekuatan Ya Allah...


..menangislah kerana ketidakmampuanmu..


..bersabarlah..



..hanya padaNya tempat bergantung..Yang Paling Berkuasa atas tiap-tiap sesuatu..
Oh Allah, janganlah Kau timpakan kepada kami sesuatu yang tidak mampu kami tempuhi..Sesungguhnya hanya Engkau yang mengetahui tahap kemampuan kami..

..hanya padaNya tempat bergantung harap..

Tuesday, August 9, 2011

Ingatan kepadamu..

Assalamualaikum,



"Semoga sentiasa berbahagia, ditingkatkan iman, sentiasa mengingatiNya, sentiasa dalam jagaanNya, teduhanNya, kebahagiaanNya dan keberkatanNya..amin"





*Buatmu sahabatku..
Tiba-tiba teringat akan dirimu...

Friday, August 5, 2011

Musimnya datang lagi...

Assalamualaikum..
Salam Ramadhan buat tetamu sekalian, semoga amal kita semakin bertambah seiring dengan bertingkatnya hari ramadahan...=)

di IPG:



musim esaimen dah bermula.apakah episod kepeningan akan bermula lagi?..nauzubillah moga Dia permudahkan dibulan suci ini..

sekali dapat esaimen tuk sume subjek..fuuh..semput asenye bila tengok tarikh hantar..


Tarikh serahan esaimen:
LN Tugasan 1:10/8
Al-Quran:20/8
Murid & Alam Beljar:22/8
LN Tugasan 2:25/8
LB:Leps raya
Aqidah:26 September
Gerko :xtau

itu pun ade lagi yang xdpt tu..sibuk la pasni..sempat ke tidak nak menjengah blog nanti..hehe..(macam busy sgt je..)


Apa2 pun semoga dipermudahkan segalanya..tiada kemudahan yang kecil melainkan Dia yang permudahkan. Jadi selain berusaha untuk menyiapkannya, mestilah bergantung harap berdoa kepadanya dipermudahkan dan diberi kefahaman yang luas mengenai tugasan tersebut supaya tidak terpesong dari tajuk utamanya.


Buat rakan-rakan IPG, selamat ber'assignment'. Jangan sampai makan assignment , tidur pun assignment..penat nanti..huhu...susun jadual betul2 ye..paling penting, kurangkan muka buku,kerapkan buka buku serta sumber2 lain juga ye..


Selamat Bekerja semua...Siapa berusaha dia akan berjaya..^__^






*jangan lupa berdoa padaNya..



.::Salam Ramadhan;6 Ramadhan 1432H::.

Wednesday, August 3, 2011

Sambungan..

Assalamualaikum..

Nak sambung cerita entry yang lepas berkenaan dengan 'diterima'....

sebenarnya yang diteima itu adalah sebuah pantun yang telah saya reka dengan spontan..^__^
Dah lama tinggalkan dunia memantun tambahan pula bila dah keluar dari sekolah menengah..ingat dah tak laku, rupanya masih lagi laku..huhu..cukuplah sekadar nak hiburkan hati..

Pantun dulu entah ape2, 'matching' pun tak...suka hati je..yang paling ingat pantun 2 kerat,

Masak gulai guna manisan,
maaf tak perasan.

nampak tak ade kepelikan disitu. ada ke orang masak gulai guna manisan??..sebab tu saya katakan pantun yang dibuat dulu sekadar tuk hiburan semata-mata asalkan bunyi sama ok la tu..hehe...

yang diterima beberapa hari lalu ialah,

Berenang-renang itik dikali,
Jernih airnya tiada palitan,
Akhlak yang baik berbudi pekerti,
Menjadi igauan teruna idaman.

hoho..nampak macam dah matang sket kan..huhu...sekadar suka-suka..indah bahasa melayu ni..boleh sajak, pantun, syair  dan macam2 lagi la..tak perlu penerangan yang panjang tapi pesanannya yang tersirat amatlah banyak..^__^

so, sape yang rase stress ke ape ke cuba bina pantun ke sajak ke dengan bantuan alam sekeliling, pasti menyeronokkan dan mengurangkan tekanan..insyaAllah..selamat mencuba..=)



::Salam Ramadhan;3 Ramadhan 1432H::

Monday, August 1, 2011

^____^

Macam xpercaya je..diterima...walhal dah lame tinggalkan dunia itu...

alhamdulilllah..syukran...^___^

*nanti cite byk2 lg ek..sabor...hee..

Popular Posts