Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....
There was an error in this gadget

Friday, August 5, 2011

Musimnya datang lagi...

Assalamualaikum..
Salam Ramadhan buat tetamu sekalian, semoga amal kita semakin bertambah seiring dengan bertingkatnya hari ramadahan...=)

di IPG:



musim esaimen dah bermula.apakah episod kepeningan akan bermula lagi?..nauzubillah moga Dia permudahkan dibulan suci ini..

sekali dapat esaimen tuk sume subjek..fuuh..semput asenye bila tengok tarikh hantar..


Tarikh serahan esaimen:
LN Tugasan 1:10/8
Al-Quran:20/8
Murid & Alam Beljar:22/8
LN Tugasan 2:25/8
LB:Leps raya
Aqidah:26 September
Gerko :xtau

itu pun ade lagi yang xdpt tu..sibuk la pasni..sempat ke tidak nak menjengah blog nanti..hehe..(macam busy sgt je..)


Apa2 pun semoga dipermudahkan segalanya..tiada kemudahan yang kecil melainkan Dia yang permudahkan. Jadi selain berusaha untuk menyiapkannya, mestilah bergantung harap berdoa kepadanya dipermudahkan dan diberi kefahaman yang luas mengenai tugasan tersebut supaya tidak terpesong dari tajuk utamanya.


Buat rakan-rakan IPG, selamat ber'assignment'. Jangan sampai makan assignment , tidur pun assignment..penat nanti..huhu...susun jadual betul2 ye..paling penting, kurangkan muka buku,kerapkan buka buku serta sumber2 lain juga ye..


Selamat Bekerja semua...Siapa berusaha dia akan berjaya..^__^






*jangan lupa berdoa padaNya..



.::Salam Ramadhan;6 Ramadhan 1432H::.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts