Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....
There was an error in this gadget

Wednesday, April 13, 2011

Selamat Tinggal....

Assalamualaikum...






comel kan miaw nih...misai panjang, bulu bersih..manja..(kot)..dan aset penting,mata yg bersinar2 tu..bg peminat2 kucing ni memg xley than tgok ni...mesti cam ni.."waaa comey nye...miaw2.."..hehe..betul x??..


tp kucing ni xsempat jumpa saya pun...sbb abg saya bwk blik masa saya xcuti...ktanya dia ambik tgh jalan..kesian tgok ank kucing xterjaga mak ngan bapak die...alhamdulillah naluri manusia pd binatang masih bernilai..mungkin sbb die ni doktor..so feel die lebeh la...tp fitrah la tu kan ade sifat simpati semua tu..mcmmane plak naluri manusia pd manusia sdri??..makin hari makin byk kes melibatkan bayi, kanak-kanak dan juga org dewasa..hemm...


berbalik kpd tajuk 'Selamat Tinggal' ni sbnrnya si miaw comel ni dah pun meninggalkan dunia yang fana ni..xsempat pun jumpa saya...kesian...tapi itulah kehendak Allah S.W.T..dia berhak menghidupkan dan mematikan dan kita tidak boleh meratapi kematian mereka kerana mereka hak Allah..


so, gambar ni lah kenangan kami sekeluarga tanda si miaw ni pernah hadir hidup bersama kami..sob3...frieskies byk g kt umah tu..huhu...


post psl si miaw ni pun sbb petg td sedg asyik jalan2 keliling mktb nih, tiba2 sume menjerit...mengapakah??...upenye ade kucing kena langgar..(mungkin)...matanya terkeluar..mulut ternganga..dah pun mengeras...mknanya dah lama...mungkin awal pg td atau mlm td..innalillah...
mati ni tak kira di mana, masa dan bagaimana..kalu Allah kata 'Jadi, maka jadilah'...


moralnya : ingatlah kita didunia ini sementara..sempurna x lg amalan kita nk menghadap-Nya??...fikir-fikir dan teruskan berfikir....=)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts