Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....
There was an error in this gadget

Saturday, April 23, 2011

Sampai masa dah...^^,

Assalamualaikum.....
green light kawen sblm grad???...

waah..temanku dah nak sampai masanya.,..terkejut sgt masa bc blog die...huhu
nk tinggl kami doh ko...entah kenape sedeh pun ade, gembira pun ade...seharian teringat kenangan bersama kwn2 sek dulu..sedih gembira sama dirasa ditelan dikunyah dan mcm2 di lg...waahh..kamoo kapten pling baik..kamoo lah kapten pling berkarisma..bukn motor karisma tu eh..haha...helaian2 sejarah tu terbang menari2 depn mata saya!!!...hohoho..rindu bangat sama kamoo..walhal bru  cuti ritu jumpa...waah..mcmmane bila kamu dah jd milik org nnti...bimbangnya saya...sape yg kemskan loker kamu dlu??...sape yg selalu ingtkan kamu dulu tika dirimu terlupa...sape bg kamu kekuatan dulu msa cabaran byk sgt dtg bila jd kapten??..sape yg bersama2 bila kejadian kt sek time study psl bdk2 luar ceroboh tu??....hohoho...indahnya waktu itu....manisnya ukhwah itu.......=)

bila dah nk jd hok org ni..kena 'Alert' byk2 la deh...mcm2 benda la kena alert...ingt ni......sayangnya sama kamu...xtau nk kta apae...byk nk nukilkan disini tp jari jemari ni seakan xbg tulis kt cni byk2...pendamkan lam hati ngan ingtan je bg penuh....huhuuhu...

selamt berbahagia temanku......=)
say pun bahagia ngan kamu nnti....
Ya Allah permudahkan urusannya...Lindunginya buat kami...Terima Kasih memperkenalkan kami dalam ukhwah itu...=D

No comments:

Post a Comment

Popular Posts