Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....

Saturday, April 9, 2011

Entah mengapa...

Tak Tahu mengapa..
jiwaku 
direntap-rentap
terluka
terguris
berdarah
mengalir merah
mungkin itu bukan aku
itu syaitan
sedang beraja
dalam jiwaku
mengapakah  
ade sbb
ia berlaku
walau sebegitu
responmu
ku tetap
berdoa moga terbaik
mengiringimu
Dia amat menyayangimu
sesekali
cemburu mendatangi diri
mengapa aku tidak
sekuat kamu
mungkin saja
aku
tidak yakin
pada
janjiNya
jauh dariNya
namun
makin ku mendekati
makin jauh 
rasanya diri dariMu..
Allahuakbar
Jangan biarkan aku jauh dariMu..
Terangi naluri ku
moga terbaik mengiringi kami..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts