Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....

Tuesday, August 23, 2011

Anugerah Pengarah..

Assalamualaikum,


Pada hari Isnin 22/8/2011 yang lepas IPG saya telah meraikan kejayaan pelajar-pelajar dalam peperiksaan semester lepas, Mei 2011. Mereka diraikan dalam majlis penyerahan sijil penghargaan bagi pelajar-pelajar yang mencapai Anugerah Pengarah iaitu 3.8 keatas.

Tahniah saya ucapkan buat sahabat-sahabat yang telah berjaya dalam peperiksaan semester lepas.Semoga kecemerlangan terus menjadi milik anda.

Alhamdulillah, ramai muslim yang naik pentas menerima sijil. InsyaAllah ini sebagai salah satu bukti bahawa Muslim itu boleh berjaya tidak kira dalam apa-apa lapangan. Terdapat 2 orang pelajar muslim perempuan yang mendapat CGPA 4.00. Subhanallah..



Semoga dengan anugerah yang diberikan itu dapat memberikan semangat buat pelajar lain juga untuk belajar bersungguh-sungguh supaya dapat memeperoleh kejayaan yang cemerlang, gemilang dan terbilang didunia juga akhirat. Paling utama, dapat menggembirakan hati ibu dan bapa yang telah banyak berkorban untuk kita.Tidak dilupakan Allah S.W.T yang menentukan segala-galanya setelah kita semua berusaha. 




*Sesungguhnya Dia sebaik-baik perancang..^__^
*24 Ramadhan 1432H, 01.50 pagi..



No comments:

Post a Comment

Popular Posts