Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....
There was an error in this gadget

Thursday, March 10, 2011

Balik kg...

Assalamualaikum..

Jam sekarang 3.45 petg...lagi  4 jam naik bas balik kg....blik kg??....yeay...da lame xblik..2 buln dah xblik...(lama tu...)...



kwn2 lain ade yg dah balik..xsbr betul..tp tiba2 rasa mcm xnk blik sbb takot!!!...tkot PBS ngan esaimen yg bertimbun...haii paham2 je la bila duk umah lg2 lama dah xbalik...risau jugak ambe....hoho...

dugaan byk kot...pling tinggi dugaan TV!!..haha..memg 'musuh tradisi' la kalo balik umah...channel byk..mana2 bleh tgok..tv1, tv2, tv3, tv4,,eh mane ade....astro ria ade...heee...ni lah teknologi skrg..kalo xguna ngan betul memg habes la..lg2 golongan pelajar ni...berasap TV tu bru nk tutup agknya..(mcm ade pengalamn je...hehe..xde3..)

ank sedare bru tunggu cik ni blik...heee..xsbrnye..mesti kiut mcm cik ni punye...(^_^)..tunggu hadiah dr cik ni ye...hehe....

xbr jugak nk jumpa kuarge...sume dah rindu ank die ni...erk??...hehe...biasa la anak yg ni yg paling jauh dr umah buat masa skrg...dulu my bro ngan sis..skrg saya plak...huhu..

nk balik dah...Ya Allah selamatkanlah perjalanan kami pergi dan balik...Semoga kami dpt mengisi masa cuti ini dengan baik dan perkara berfaedah...(^_^)


*tkotnye nk PBS..huhu
*naik cuti...BIG??...hoho..

No comments:

Post a Comment

Popular Posts