Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....
There was an error in this gadget

Thursday, July 14, 2011

Menghilang??...

Assalamualaikum..






Lama menyepi..Maafkan tuan punye blog..bukan menghilang cuma berehat dari dunia penulisan buat seketika..Walaupun banyak kali memulakan tinta namun tidak diteruskan hingga akhir dan di'publish'kan disini..huhu




kini, sedang menyibukkan diri untuk ambik lesen. Orang lain dah boleh bawak kete dah,kita baru nak ambik lesen..huhu..nak cari tempat tuk ambik lesen pun dah mengambil masa 3 jam...fuuh..lame tu..lepas ditimbang-timbang balik, akhirnya guna ejen saje..murah pun murah..alhamdulillah..paling best, kami makan buah langsat ramai-ramai..sesat cari institut memandu..huk3..berkat kesabaran akhirnya jumpa jgk...




Itu semua pengalaman, siap tanya mak cik pak cik tepi jalan. Mak cik Pak cik ni plak tau2 je kami cikgu..bijak betulla dorang ni..hehe...keluar dr pintu kete je,terus dorang tanye 'ye,ade ape cikgu'..pening duk tengok2 cikgu sekolah mana yang disebutnya..rupanya kami...hihihi..ade muka cikgu kah?...atau tertulis perkataan CIKGU atas dahi kami?..mungkinkah??..hohoho..jd pengjrn bg bakal2 guru atau memg dah bergelr guru,jgn nk tipu ek..sekilas ikan di air da tau keje ape..hehehe..




Sekarang,blog dah berwajah baru..mungkinkah ini bermakna bosan dengan wajah blog lama?..yaa,mungkin...kalau da selalu tengok boring jgak kan..sesekali guna design baru best jgak..semangat nk bukak tengok..(bukk je..hii..)..rumate la yg semgt nk tolong..kite pon ape lg,da org nk tolong,silakanlah..hehe.mekaseh rumate ku...huhuhu...




alkisahnye, bila dah tukar situ,tukar sini last2 sume follower ngan blog list hilang!!...hohoo..check2 ape yg jd, upenye blog wat hal...blog pon boleh wat hal ek?..ingat fb je..huhu...benda takkan kekal sehat selamanya...^__^




papepun, ni post yg mungkin kurg memberi peringatan..sekdr utk melepskn lelah..santaikan minda..mulakan hari dengan basmalah...akhirinya dgn alhamdulillah..












*hidang mknn mlm ni..
*majlis ilmu lg...^__^..alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment

Popular Posts