Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....

Sunday, June 17, 2012

17.6.2012

Assalamualaikum




Tamat sudah cuti semester 3,kini menjelma semester 4. Esok akan bermula.


Semester paling sibuk orang kata sebab banyak aktiviti kena buat; lakonan,seni,pameran, program anak angkat,pbs last..fuuh!


tapi yang lagi penting test JPJ!!...sampaikan result tak terfikir.
kata kawan  " JPJ didahulukan, result dikemudiankan" hahaha..


macam2, walaubagaimanapun harap dapat menjalani semester ni dengan tabah, sabar dan kuat. Dugaan mendatang siapa yang tahu. Semester lepas sudah merasa, semester ini apa pula agaknya?


yang penting jangan fikir, lebih penting untuk bersedia berdepan dengannya.






..tapi hari ini dapat sesuatu..

dpt dr popular..hehe


teringin nak baca,macam best je nasihat dr seorang ayah. first tengok buku ni dalam program bual bicara kt tv. kalau xsilap tv alhijrah..

nak baca lah..pembaca2 sekalian boleh cari dan baca sekali ya.pasti amat bermakna..^_^



ok assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment

Popular Posts