Muhasabah Diri

Kadangkala terusik hati ini pabila 'disapa' dgn kepayahan hidup yang bagaikan duri menghiris hati dari yangEsa..Lantas tanpa kesedaran aku mencaci mengapabegitu percaturanNya, kemudian di sebalik keperitan itu ku pelajari jalan mengatasinya, matang fikiranku kerana ujianNya, luaspemandanganku walaupun sakit hanya seketika, SABAR , itulah yang paling bermakna..nikmatnya baru ku terasa...Di saat itu barulah ku ketahui, disebalik ujian ada kerahmatan, di sebalik kesusahan ada kemudahan, di setiap penderitaan terselit kasih sayangNya..Hebatnya Rabbul Jalil sedang kita tidak mengetahui....
There was an error in this gadget

Monday, February 28, 2011

Merentas Kota...

Assalamualaikum semua...(^_^)

sudah lama rasanya xupdate blog ni..huhu...sibuk je minggu ni..(sibuk ke??...)..waah..jantung berdegup kencang ni..perasaan xbleh nak kata ape...takot seram sume ade...huhu..Ya Allah permudahkanlah...

esok bermulalah acara merentas kota desa peringkat IPG nih...fuuhh..menghirup udara pulak la esok..jauh kot.. kalo ikut pegawai cakap perempuan punye jarak 3.5km je..tapi tahun lepas asenye 5km..ntah mana satu betul..tahun lepas dah xberpeluang nnk dengar nama dipanggil kt padang tahun ni xtau la...ase cam dah tua dah..hoho..

Jalan kitorg tepi jalan besar...antara 10 jalan yg paling kerap kemalangan..so memg takut la bila kuar je dr pintu gerbang mktb ni...smpai dekt ngan BP Mall baru masuk jalan kg...yg takotnya ade cik ann di mana2!!...tahun lepas siap ade peljr laki yg kena kejar..pengsan budak tu terlanggar tiang..dah la kena kejar cik ann terlanggar pulak tiang..tambah pengsan pulak..ish3..sudah jatuh ditimpa tangga-tangga...pasal byk mende kena..huhu.....sian dye..atlit tu..melepas la nk diumumkan nama...xpe2..taun ni cover la...hee

classmate ramai yg jd watergirl..hemm buat air sedap2 la kengkawan ye baru leps dhaga merentas kota nanti..hehe...yg penting air batu!!!...(pdhl dah tau air batu xelok lagi2 lepas lari..hoho...tp xkira nk jugak...ngee)..

hemm..tahun leps kitorg rmai rumah biru@bayan..burng bayan..tahun ni lagi sekali rumah bayan..tahun leps kena buat maskot..sume org puji..alhamdulillah kire menjadi la jugak bayan tu..yg lawaknye maskot xtau tinggi potong je kain buat baju..bila sampai kt padang....labuh betul baju kitorg buat..hoho..sian betul model maskot tu..masa dah suntuk so kitorg terus potong baju tu kt badan die..nseb baik chinese..xde la rase malu sgt..hoho...sume orang ketwa..si maskot tu pun ragu2 boleh ke kitorang koyak baju yg melekat kt badan die???....kitorang dengan yakinnya menjawab boleh..boleh je...dah biasa dah bab potong2 kain ni..hehe..(maksudnye??..haaa)...

 inilah bayan kami dan pereka2nyer...heee...


tahun leps jugak buat pertama kalinya rumah bayan jd johan keseluruhan..waahh..tepuk tangan semua...hihi...sebbnya sume atlit duk umah bayan..malangnya tahun ni..huhuhu..sume pegi umah merah..merak...hemm...sedih2...tp xpe..kitorg akan usaha lg bayan akan menang..heee...insyaAllah..

hemm...nampaknya itu je lah cerita nk kabo...hari Rabu ngan khamis ad KTP plak..kejohanan trek dan padang..dan hari yg paling mendebaarkan ialah hari khamis pg tu...waaahh..takutnye..nk balik kg ase...haha...(ade ape hari tu??...tunggu la ceritanye..keh3..)

2 hari tu jugak kitorang akan membuktikan kemahiran kitorang dalam berniaga..haa..jgn disangka bdak PA xtau buat mende2 alah cenggini....ni memg part power kitorg la nih..hee...jadi kpd sesiapa yg berkenaan pd 2 hari tersebut silalah kunjungi gerai kami..insyaAllah keikhlasan akan membuahkan kenikmatan...hehe...barang2 semua dah beli..tunggu kitorg bawak je nnti....

ok la..pnjang plak ase w/pun hakikatnya nk taip lg...apakan daya..virus pemalasan dah mula menular..haha..ok moga terhibur ngan entry kali ni...jumpa lagi..


*debornye rents desa esok..
*angin2 melanda...huhu
*KKP xbuat lg!!!....
*semoga berjaya esok...(^_^)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts